Letáky nevyšly z módy. Většina občanů je stále ještě čte, ukázal průzkum
Řada společností se prakticky neustále ptá na jednu otázku, a sice tisknout nebo netisknout reklamní letáky? Přece jenom žijeme ve světě moderních technologiích, kdy prakticky všechno je v elektrickém provedení. Letáky se tak zdají být naprosto zbytečné. Jelikož si při investování do tohoto reklamního předmětu řada lidí neví rady, nedávný průzkum se rozhodl najít odpověď na zmiňovanou otázku. A jak to dopadlo?
Letáky jsou stále dobrou volbou
Podle nedávného průzkumu lze říct, že reklamní letáky jsou stále ještě dobrou volbou. Průzkum totiž odhalil, že většina Čechů letáky stále ještě čte. Do schránky letáky dostává necelých osmdesát procent lidí, z toho asi pětašedesát domácností letáky skutečně čte. A dokonce si na základě nabídky obsažené v klasických tištěných letácích stále někdo akční produkty kupuje. Zhruba sedmdesát procent lidí, kteří si letáky čtou, také podle nich v obchodech nakupují, ukázal téže průzkum.
Průzkum také odhalil, že asi pětatřicet domácností nakupuje podle akčních letáků v pravidelných intervalech. V takovém případě jsou letáky opravdu efektivní reklamou, která nestojí tolik, co reklamní hrníčky nebo větší reklamní předměty.
Pro supermarkety i obchody s elektrem
Samozřejmě každá firma se musí na reklamní letáky podívat ze svého hlediska. Zatímco pro některé firmy je to opravdu skvělý způsob propagace, pro jiné to tak skvělý způsob být nemusí. Kupříkladu se letáky osvědčily hlavně supermarketům nebo obchodům s elektrem, případně také obchodům s oblečením, které nemají tak navštěvovaný e-shop. Mohou zákazníkům ukázat aktuální nabídku, na kterou by asi jinak nenarazili.
Na druhou stranu nevhodné jsou reklamní letáky pro ryze internetové obchody, které nemají svou vlastní kamennou prodejnu. Nehodí se ani restauracím nebo stavebním firmám, které nemohou své služby zpracovat do formy katalogu.